2007

2006 har vært et bra år, men kanskje litt anonymt. Det er mulig det er jeg som har vært opptatt av meg og mitt, men bortsett fra mye prat om Ibsen synes jeg året har forløpt rimelig ubemerket. For at 2007 skal bli mer minneverdig foreslår jeg at følgende historiske hendelser kan fylle det nye året:

Stortinget vedtar å oppheve statskirkeordningen. Dersom man i tillegg splitter opp KRL-faget i skola og sprer innholdet på historie, samfunnsfag og norsk, vil Norge endelig bli et land hvor religionsfriheten råder.

Samme lovgivende organ bestemmer seg for at raketter og alkohol ikke hører sammen og forbyr ikke-autorisert privat rakettoppskyting. Samtidig lar man Bergen fungere som rollemodell og bevilger millioner til offentlige fyrverkeri på nyttårsaften og 17. mai.

De folkevalgte bestemmer seg for å satse på miljøvennlig kollektivtrafikk og vedtar byggingen av en høyhastighetsbane fra Trondheim til Oslo som vil kunne frakte passasjerene fra sentrum til sentrum på 3 timer.

Godt nytt år!

Legg igjen en kommentar

